tennisnews.gr - Το Τένις στην Ελλάδα | Τσιτσιπας - Σακκαρη

Διαφήμιση
Διαφήμιση
 

Προπόνηση με "ΣΚΑΛΑ" (vid)

E-mail Εκτύπωση


Ο Δημήτρης Καναβαράκης, ειδικός συνεργάτης του tennisnews.gr σε θέματα 'φυσικής κατάστασης και τένις' ξαναχτυπά μέσα από τη στήλη του 'Power Fitness 4 Tennis' με ένα άρθρο πολύ ουσιαστικό και χρήσιμο για την προπόνησή σας.

Για μια προπόνηση προσανατολισμένη στις απαιτήσεις απόδοσης στο σύγχρονο τένις και όχι μόνο, η προπόνηση με σκάλα είναι η πλέον απαραίτητη! Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν ειδικοί προπονητές στην Αμερική που ασχολούνται μόνο με αυτό το θέμα και δίνουν τις συμβουλές τους σε επαγγελματικές ομάδες μπάσκετ και ποδοσφαίρου, καθώς οι αθλητές αυτών των αθλημάτων χρειάζονται πολύ μεγάλη ευκινησία στα πόδια, αλλά πλέον σε όλο τον κόσμο για όλα τα αθλήματα η προπόνηση με σκάλα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στην προπονητική διαδικασία.

IMG_3017Έρευνες έχουν δείξει ότι αρχάριοι που παρακολούθησαν προπόνηση στην σκάλα, αφομοίωσαν με πιο γοργούς ρυθμούς την τεχνική των χτυπημάτων στο άθλημα του τένις.

Οι ασκήσεις με σκάλα είναι απαραίτητες στην παιδική ηλικία γιατί βοηθούν στην ανάπτυξη και βελτίωση της ατομικής τεχνικής και των επιμέρους στοιχείων της όπως ο νευρομυϊκός συντονισμός, η ισορροπία, ο προσανατολισμός κ.α. Η καλύτερη ηλικία για τη χρήση της σκάλας είναι στις ηλικίες 10-12 ετών για την ανάπτυξη της τεχνικής και των παραμέτρων της ενώ στις ηλικίες των 12-14 ετών είναι κατάλληλη για τη βελτίωση ή διόρθωση κάποιων τεχνικών παραμέτρων του τενίστα.

IMG_3064

Ανοίξτε όλες τις προπονήσεις, μετά από ένα δυναμικό ζέσταμα φυσικά, με ένα σετ ειδικών ασκήσεων για ΄΄ξύπνημα΄΄ του νευρικού συστήματος, σχεδιασμένο για να ετοιμάσει τους αθλητές σας, για μια προπόνηση υψηλής έντασης. Οι ασκήσεις ευκινησίας σε σκάλες, θα βοηθήσουν τους παίκτες σας να μάθουν πώς να κινηθούν γρηγορότερα και να βελτιώσουν το συντονισμό τους. 10 έως 15 λεπτά ανά προπόνηση, είναι αρκετά για να επιτύχουν, υψηλότερη ένταση και ταχύτητα αργότερα. Είναι επίσης διασκέδαση και οι αθλητές αγαπούν την πρόκληση. Μπορείτε επίσης να ‘’κλείσετε’’ την προπόνηση σας με σκάλα ή και να την εντάξετε σε ξεχωριστή μέρα προπόνησης.

Πιο συγκεκριμένα, με τη χρήση της σκάλας μπορούν να βελτιωθούν μερικές από τις πιο ζηλευτές ικανότητες στον αθλητισμό, όπως:

  • Η ευκινησία (Agility)
  • Το footwork
  • Η αλτική ικανότητα
  • Ο νευρομυϊκός συντονισμός
  • Η ειδική και γενική αντοχή

IMG_3080

Εκτός από τα προφανή οφέλη στην αθλητική απόδοση, η προπόνηση με τη σκάλα συμβάλει στη μείωση της πιθανότητας τραυματισμού των παικτών, μέσω της βελτίωση της νευρομυϊκής λειτουργίας.

Απευθύνεται σε προπονητές που δουλεύουν με αθλητές ή αθλήτριες κάθε επιπέδου, σε αθλητές που αγωνίζονται σε αθλήματα που απαιτούν ταχύτητα, ευκινησία, συντονισμό και δυναμική ισορροπία (μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ, τένις κα), καθώς και σε όλους όσοι θέλουν να αναπτύξουν τις παραπάνω ικανότητες. Η Σκάλα αποτελεί μια έξυπνη λύση εμπλουτίζοντας το πρόγραμμα μας με πρωτότυπες ασκήσεις.
Οι ασκήσεις είναι κατάλληλες για τους αθλητές και ασκούμενους κάθε επιπέδου.

IMG_3067

Αν είστε ή αν δουλεύετε με αρχάριους ή μικρούς σε ηλικία αθλητές, οι ασκήσεις αποτελούν μια πολύ καλή εισαγωγή στην προπόνηση ευκινησίας και ταχύτητας. Ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες, η προπόνηση στη 'Σκάλα' είναι εξαιρετικά ωφέλιμη μιας και η περίοδος αυτή είναι η πιο κατάλληλη για τη βελτίωση της ευκινησίας, της ισορροπίας και του συντονισμού. Ακόμα, η χρήση της σκάλας θα προσφέρει ποικιλία και διασκέδαση κατά τη διάρκεια της προπόνησης κάθε ομάδας ή αθλητή.

Οι πιο προχωρημένοι αθλητές θα βρουν πολλές ιδέες για να εμπλουτίσουν το footwork τους στο παιχνίδι τους και να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την ευκινησία, την ταχύτητά και τον συντονισμό τους. Παράλληλα, υπάρχουν πολλές ασκήσεις μέσω των οποίων θα μπορέσουν να συνδυάσουν την προπόνηση στη Σκάλα με εξειδικευμένες κινήσεις που χρησιμοποιούνται στο τένις.

Οι ασκήσεις πρέπει να παρουσιάζονται πρώτα σε κανονική «ζωντανή» ταχύτητα κίνησης, ενώ αμέσως μετά η ίδια άσκηση εκτελείται σε αργή κίνηση, ώστε να είναι ξεκάθαρος ο σωστός τρόπος εκτέλεσής.

Οι ασκήσεις θα πρέπει να είναι επιλεγμένες και δοκιμασμένες ανάλογα με το επίπεδο, σε παίκτες κάθε ικανότητας έως και αθλητές υψηλού επιπέδου.

Βλέποντας αυτό το μικρό video, θα πάρετε ιδέες έτσι ώστε να μπορέσετε να σχεδιάσετε το δικό σας προπονητικό πρόγραμμα.

IMG_3065

Οι ασκήσεις είναι κατάλληλες για όλους τους αθλητές ή της αθλήτριες των οποίων η επιτυχία στο άθλημά τους εξαρτάται από την ταχύτητα, την ευκινησία, τον συντονισμό και την εκρηκτικότητα. Οι ίδιες ασκήσεις μπορούν να εκτελεστούν στο γήπεδο του ποδοσφαίρου, του τένις ή οπουδήποτε αλλού.

Για περισσότερες λεπτομέρειες για τον σκοπό της κάθε άσκησης καθώς και λεπτομέρειες σχετικά με την σωστή τεχνική εκτέλεση αλλά και ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό προγράμματος μπορείτε να απευθυνθείτε στο Δημήτρη Καναβαράκη στέλνοντας email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ή στο τηλ. 6938585705.

Θερμά ευχαριστώ στην αθλήτρια μου Βασιλάκη Χριστίνα που με βοήθησε με την πολύ καλή και εκρηκτική κίνηση της, το video να γίνει πολύ αθλητικό και ανταγωνιστικό όπως επίσης θέλω να ευχαριστήσω και το τεχνικό team του tennisnews.gr, που με τις μουσικές επιλογές και το μοντάζ, έκανε το βίντεο ακόμα πιο ενθουσιώδες!

Αυξήστε λοιπόν την ένταση της μουσικής και δείτε το βίντεο.


Dimitris Kanavarakis - ©tennisnews.grΟ Δημήτρης Καναβαράκης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 22 Ιουνίου του 1968. Το 1990 αποφοιτά ως αριστούχος από το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στις ειδικότητες αντισφαίρισης (tennis) και κολύμβησης ενώ η διπλωματική του εργασία με θέμα την «Ψυχολογία στο Tennis» γίνεται επίσημο σύγγραμμα της βιβλιοθήκης της σχολής του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής. Το 1991 παίρνει μεταπτυχιακό στο Sheffild University (MSc in Sports Marketing) και το 2004 μεταβαίνει στη διάσημη ακαδημία του Pat Etcheberry (Florida, USA) εξειδικευμένη για γυμναστές που ασχολούνται με το τένις  από την οποία και αποφοιτά μετά από 3 μήνες εξαντλητικής προσπάθειας, σπουδάζοντας δίπλα σε πολύ μεγάλα ονόματα όπως ο Jim Courier και η Justine Henan. To 2008 επιλέγεται από την ΕΦΟΑ ως γυμναστής της εθνικής μας ομάδας ανδρών στο Davis Cup αλλά και των επίλεκτων juniors (αγόρια & κορίτσια) στις εφηβικές εθνικές ομάδες.

Το πλούσιο βιογραφικό του κ. Καναβαράκη μπορείτε να κατεβάσετε εδώ.

 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Power Fitness 4 tennis από τον Δημήτρη Καναβαράκη...
Δημήτρης Καναβαράκης - Dimitris Kanavarakis

Ο Δημήτρης Καναβαράκης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 22 Ιουνίου του 1968. Το 1990 αποφοιτά ως αριστούχος από το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στις ειδικότητες αντισφαίρισης (tennis) και κολύμβησης ενώ η διπλωματική του εργασία με θέμα την «Ψυχολογία στο Tennis» γίνεται επίσημο σύγγραμμα της βιβλιοθήκης της σχολής του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής.

Το 1991 παίρνει μεταπτυχιακό στο Sheffild University (MSc in Sports Marketing) και το 2004 μεταβαίνει στη διάσημη ακαδημία του Pat Etcheberry (Florida, USA) εξειδικευμένη για γυμναστές που ασχολούνται με το τένις από την οποία και αποφοιτά μετά από 3 μήνες εξαντλητικής προσπάθειας, σπουδάζοντας δίπλα σε πολύ μεγάλα ονόματα όπως ο Jim Courier και η Justine Henan.

To 2008 επιλέγεται από την ΕΦΟΑ ως γυμναστής της εθνικής μας ομάδας ανδρών στο Davis Cup αλλά και των επίλεκτων juniors (αγόρια & κορίτσια) στις εφηβικές εθνικές ομάδες.

Το πλούσιο βιογραφικό του κ. Καναβαράκη μπορείτε να κατεβάσετε εδώ.


latest-atp-videos


Διαφήμιση

Διαφήμιση