Η σημασία των διατάσεων για την αποφυγή τραυματισμών στις προπονήσεις

Εκτύπωση

Στέφανος Τσιτσιπάς - Απόσοτλος Μιχαλάκας
Με αφορμή τους πολλούς τραυματισμούς των club players μετά την καραντίνα κατά την επάνοδό τους στα γήπεδα και με τη βοήθεια ενός βίντεο του Στέφανου Τσιτσιπά από την προετοιμασία του πριν από την προπόνηση, ο Απόστολος Μιχαλάκας, φυσιοθεραπευτής των Εθνικών μας ομάδων ανδρών Davis Cup και γυναικών Fed Cup, μας εξηγεί το πόσο σημαντικό είναι να γίνονται διατάσεις και προθέρμανση πριν από την προπόνηση, προκειμένουν να αποφευχθούν οι δυσάρεστοι τραυματισμοί.

Μετά την καραντίνα και την αποχή για περίπου δύο μήνες από τη ''δράση'' για όλα τα επίπεδα όσων ασχολούνται με το άθλημα της αντισφαίρισης, ήρθε η ώρα για επιστροφή στις προπονήσεις. Αυτή η επιστροφή στα γήπεδα βέβαια εγκυμονεί κινδύνους για τραυματισμούς οι οποίοι μπορεί να αποδειχθούν περισσότερο ή λιγότερο σοβαροί και να μας κρατήσουν εκτός δράσης.

Παρακάτω θα δούμε πια είναι η σημασία των ΔΙΑΤΑΣΕΩΝ και της προθέρμανσης γενικότερα προς αποφυγή δυσάρεστων τραυματισμών.

Οφείλω ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον Στέφανο Τσιτσιπά για το βίντεο που μας έστειλε και μας παρουσιάζει ένα μέρος της προετοιμασίας του πριν την προπόνηση,ώστε να έχει τη μέγιστη απόδοση!!!!

ΟΦΕΛΗ ΔΙΑΤΑΣΕΩΝ: γιατί είναι σημαντικό να κάνουμε διατάσεις πριν και μετά την προπόνηση

Διατάσεις και οφέλη

1.Οι διατάσεις συμβάλλουν στη βελτίωση της επίδοσης, στην ευλυγισία, στο συγχρονισμό κινήσεων, στο κυκλοφορικό σύστημα, στο να χαλαρώνει το σώμα, και να αποφεύγεται η καταπόνηση των μυών και των αρθρώσεων.

2.Βελτιώνουν την επίδοση, αυξάνοντας το εύρος των κινήσεων, με αποτέλεσμα οι ασκήσεις γίνονται πιο αποτελεσματικές. Ένας πιο εύκαμπτος μυς είναι πιο δυνατός, επειδή μπορεί να συσπάται με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Η ευλυγισία/ευκινησία είναι ένα ουσιαστικό κομμάτι για την αποφυγή τραυματισμών, ειδικά εάν χρησιμοποιούνται ασκήσεις που περιλαμβάνουν ένα μεγάλο εύρος κίνησης, ή που τεντώνουν έντονα τους μυς.

3.Η βελτίωση του συντονισμού της κίνησης και του έλεγχου μιας συγκεκριμένης μυϊκής ομάδας, επιτρέπει μια κίνηση πιο φυσιολογική και άνετη. Κάνοντας διάταση σε έναν μυ, ο αθλητής μαθαίνει να τον αισθάνεται καλυτέρα, για να γνωρίσει την ακριβή θέση του στο σώμα και επομένως να επικεντρώνεται καλυτέρα στον μυ κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

4.Βελτίωση του κυκλοφορικού συστήματος. Κάνοντας διατάσεις στο τέλος της προπόνησης κάθε μυϊκής ομάδας, βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος και διευκολύνει την ανάρρωση.

Μειώνεται η μυϊκή καταπόνηση. Μετά από μια έντονη προπόνηση, δημιουργούνται τραβήγματα στους μυς, κάτι σαν μικρό-τραύματα Κάνοντας διατάσεις τακτικά, μειώνεται αυτή η καταπόνηση. Το ίδιο ισχύει και για τις αρθρώσεις. Μια άσκηση που απαιτεί βαριά κιλά όπως τα καθίσματα (squat) μπορεί να «συρρικνώσει» το σώμα έως 5 χιλιοστά. Η πίεση που ασκείται στους σπόνδυλους είναι πολύ μεγάλη κατά τη διάρκεια της άσκησης, γι αυτό η διάταση είναι απαραίτητη μετά, ώστε να χαλαρώσουν οι σπόνδυλοι και οι αρθρώσεις.

Χαλάρωση: Οι διατάσεις, στο τέλος κάθε προπόνησης, συμβάλλουν στην ξεκούραση του σώματος η επιστροφή σε μια πιο «ήρεμη» σωματική κατάσταση: πέφτουν οι παλμοί και δημιουργείται μια αίσθηση χαλάρωσης και ηρεμίας.

Απόστολος Μιχαλάκας, Φυσιοθεραπευτής των Εθνικών μας ομάδων Davis Cup και Fed Cup