tennisnews.gr - Το Τένις στην Ελλάδα | Τσιτσιπας - Σακκαρη

Διαφήμιση
Διαφήμιση
 

Λειτουργική Προπόνηση για αθλητές Τένις (vid)

E-mail Εκτύπωση

tennis-functional-training
Ο Δημήτρης Καναβαράκης, μέσα από τη στήλη του "Power Fitness 4 Tennis", αποχαιρετά το 2014 με ένα ακόμη ενδιαφέρον άρθρο αναλύοντας τα χαρακτηριστικά της λειτουργικής προπόνησης για αθλητές τένις, το οποίο συνοδεύεται από βίντεο με τις χαρακτηριστικές ασκήσεις.

Στην Ελλάδα ο όρος φυσική κατάσταση παραπέμπει άμεσα στη βελτίωση της αερόβιας ικανότητας, άσχετα με το άθλημα, ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να μιλάμε για βελτίωση των φυσικών ικανοτήτων του αθλητή, ανάλογα με το άθλημα.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Η λειτουργική προπόνηση είναι μια νέα μέθοδος προπόνησης που βασίζεται σε ευρέως αποδεκτές προπονητικές αρχές.

Σαν λειτουργική προπόνηση ορίζεται το σύνολο των ασκήσεων που εκπαιδεύουν-προπονούν σε κινήσεις που είναι απαραίτητες για τη δραστηριότητα του ατόμου, σε συνδυασμό με προπονητικές παραμέτρους που εξυπηρετούν τις καθημερινές δραστηριότητες ή τη συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες.

Το αποτέλεσμα της λειτουργικής προπόνησης είναι η βελτίωση της ευκινησίας, των αντανακλαστικών, της σταθεροποίησης, της ταχύτητας και της δύναμης αντίδρασης, όπου το σώμα έχει τη δυνατότητα να αντισταθμίσει τις αλλαγές στο κέντρο βάρους για να μπορεί να κινηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά.

Για να χαρακτηριστεί η προπόνηση λειτουργική πρέπει οι ασκήσεις που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα προπόνησης να συγκεντρώνουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

1) Να ενεργοποιούν τα νωτιαία αντανακλαστικά
2) Να διατηρούν οριακά το κέντρο βάρους του σώματος πάνω από τη βάση στήριξής του
3) Να συνδυάζονται ασκήσεις ανοικτής και κλειστής αλυσίδας κίνησης
4) Να βελτιώνουν τη νευρομυϊκή συναρμογή
5) Να εξασφαλίζεται η ισορροπία δύναμης μεταξύ αγωνιστών και ανταγωνιστών μυών
6) Να ενεργοποιούνται οι μυς σταθεροποίησης
7) Να χρησιμοποιείται το ενεργό εύρος κίνησης
8) Να χρησιμοποιούνται τα ελαστικά στοιχεία των μυών
9) Να αυξάνουν την ταχύτητα αντίδρασης
10) Να προσφέρουν κάθετη και μη-κάθετη αντίσταση
11) Να δίνουν δυνατότητα κίνησης σε όλες τις κατευθύνσεις

Η προπόνηση να δημιουργεί προσαρμογές που να εξυπηρετούν την προπόνηση των κινήσεων και όχι των μυϊκών ομάδων.

Αυτό που είναι λειτουργικό για ένα άτομο μπορεί να μην είναι λειτουργικό για κάποιο άλλο, για το λόγω αυτό τα προγράμματα λειτουργικής προπόνησης πρέπει να σχεδιάζονται με βάση τη λειτουργική αξιολόγηση του μυοσκελετικού συστήματος του ατόμου και τη δραστηριότητα που το άτομο θέλει να αυξήσει τη σωματική του απόδοση.

Στη λειτουργική προπόνηση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ασκήσεις με το βάρος του σώματος, ασκήσεις με ελεύθερα βάρη, ασκήσεις με λάστιχα, ασκήσεις με ΤΡΧ (ιμάντες), ασκήσεις σε ασταθή επιφάνεια, ασκήσεις με fit ball και ασκήσεις με medicine ball.

Η λειτουργική προπόνηση βρίσκει εφαρμογή σε αθλητές όλων των αθλημάτων και είναι απαραίτητη για τη σωστή προσαρμογή της προπόνησης ανάλογα με το άθλημα.

Τέλος πρέπει να γνωρίζουμε ότι η λειτουργική προπόνηση δεν αντικαθιστά άλλες παραδοσιακές μεθόδους προπόνησης όπως η προπόνηση για την ανάπτυξη της μέγιστης δύναμης και την προπόνηση για την ανάπτυξη της ταχυδύναμης.

Στο άθλημα του τένις τα τελευταία χρόνια η Λειτουργική Προπόνηση αποτελεί ένα από τα καλύτερα εργαλεία του γυμναστή, μιας και εξυπηρετεί στο μέγιστο βαθμό τις πολύ δύσκολες απαιτήσεις που έχει πλέον δημιουργήσει ο τρόπος με τον οποίο παίζεται το παιχνίδι, ειδικά στο υψηλό ανταγωνιστικό επίπεδο. 

Στο βίντεο που ακολουθεί ο αθλητής μου Κωνσταντίνος Μίκος (Career High Singles ATP Ranking:933-Μέλος της Εθνικής Ελλάδος για το Davis Cup)  εκτελεί ένα πρόγραμμα Λειτουργικής Προπόνησης, το οποίο είναι φτιαγμένο ειδικά για τις δικές του ανάγκες και αποτελεί απλά και μόνο ένα παράδειγμα, έτσι ώστε ευκολότερα να μπορείτε να κατανοήσετε όλα τα παραπάνω.

Εύχομαι σε όλους σας Καλά Χριστούγεννα, ευτυχισμένο το 2015, γεμάτο υγεία και αγάπη, με πολλές επαγγελματικές και προσωπικές επιτυχίες και για μια ακόμη φορά θέλω να σας ευχαριστήσω όλους για το ενδιαφέρον σας και την ανταπόκριση που δείχνετε στην σελίδα μου εδώ αλλά και στο προσωπικό μου ιστολόγιο (www.dimkanavarakis.com), ελπίζοντας και την επόμενη χρονιά τα άρθρα μου να ανταποκριθούν στις προσδοκίες σας.

Τελειώνοντας θέλω να θυμάστε, ότι το Ελληνικό Τένις μπορεί να τα καταφέρει, αρκεί όλοι μας να προσπαθούμε καθημερινά, έτσι ώστε να γινόμαστε καλύτεροι και πάνω από όλα να είμαστε χαρούμενοι με την επιτυχία του άλλου!

 
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Διαφήμιση
Power Fitness 4 tennis από τον Δημήτρη Καναβαράκη...
Δημήτρης Καναβαράκης - Dimitris Kanavarakis

Ο Δημήτρης Καναβαράκης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 22 Ιουνίου του 1968. Το 1990 αποφοιτά ως αριστούχος από το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στις ειδικότητες αντισφαίρισης (tennis) και κολύμβησης ενώ η διπλωματική του εργασία με θέμα την «Ψυχολογία στο Tennis» γίνεται επίσημο σύγγραμμα της βιβλιοθήκης της σχολής του ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής.

Το 1991 παίρνει μεταπτυχιακό στο Sheffild University (MSc in Sports Marketing) και το 2004 μεταβαίνει στη διάσημη ακαδημία του Pat Etcheberry (Florida, USA) εξειδικευμένη για γυμναστές που ασχολούνται με το τένις από την οποία και αποφοιτά μετά από 3 μήνες εξαντλητικής προσπάθειας, σπουδάζοντας δίπλα σε πολύ μεγάλα ονόματα όπως ο Jim Courier και η Justine Henan.

To 2008 επιλέγεται από την ΕΦΟΑ ως γυμναστής της εθνικής μας ομάδας ανδρών στο Davis Cup αλλά και των επίλεκτων juniors (αγόρια & κορίτσια) στις εφηβικές εθνικές ομάδες.

Το πλούσιο βιογραφικό του κ. Καναβαράκη μπορείτε να κατεβάσετε εδώ.


latest-atp-videos


Διαφήμιση

Διαφήμιση